Passa al contingut principal

Millorar l'anglès des de petits. Una bona idea.

Una de les assignatures pendents dels catalans és millorar el nivell de l'anglès en general . No perquè no es dediquen prou hores al col·legi i/o l'institut , sinó per com s'ensenya i com s'aprèn l'anglès . Aquest sens dubte és un treball de tots i tots tenim una mica de culpa; governs , professors , institucions, pares , mares , alumnes ... Però , afortunadament , les coses van canviant a poc a poc .
Et donem alguns consells sobre l'ensenyament de l'anglès a les escoles. En realitat es podrien aplicar a altres idiomes , però l'anglès és el que més s'estudia en la majoria dels centres d'ensenyament primari i secundari , a més de la nostra llengua materna . Creiem que es poden fer les coses d'una altra manera si tractem d'ajustar als mètodes d'aprenentatge naturals dels éssers humans i la forma en què sempre s'han estudiat els idiomes .
Claus per aprendre anglès des del col·legi
El primer i més important que s'ha de tenir clar és que l'anglès no és una assignatura més . Afortunadament en els plans d'ensenyament es dedica un espai d'hores ampli al llarg de la setmana; és trist que això no doni bons resultats . Sempre ens crida després l'atenció com joves d'Holanda o de Suècia tenen un nivell tan alt d'anglès sense que sigui la seva llengua materna . Si volem arribar a aquest nivell , hem d'intentar " normalitzar " l'anglès en la vida quotidiana, que no sigui un tret de " nois esnobs " que volen distingir-se.
Algunes idees que es poden anar bé per ajudar els nens a aprendre anglès .
1 . Intentar d’utilitzar  molt les pel·lícules  i la música en anglès . És important que els nens s'acostumin des de molt petits l'oïda per aprendre aquesta llengua . Malauradament , molts professors han donat sempre la classe en espanyol o català amb l'excusa que així es pot entendre millor o perquè no és la seva especialitat . En qualsevol cas , sempre cal donar-li una importància capital a les cançons en anglès i la seva pronunciació .

2 . Fer activitats infantils en anglès. També és adequat que els nens i nenes petits s'acostumin a escoltar l'anglès fora de l'aula . Sí, perquè després s'associa l'anglès amb "assignatura", col·legi" , " examen" i coses que molts nens odien . I no ha de ser així . És bo que els pares col·laborin , bé inscrivint-los a algunes classes si veuen que no ho porten bé , o els portant-los  a campus o casals  per practicar l'idioma amb altres nens de la seva edat .

3 . Fer grups de conversa . Si l'escola té certa autonomia per organitzar-se, una gran idea és muntar un grup de conversa en anglès com a activitat complementària . No cal que es converteixi en una escola bilingüe . Molts pares no poden fer-se càrrec dels seus fills i els apunten a activitats complementàries per a després del menjador . Per què no portar auxiliars de conversa nadius i realitzar jocs 100% en anglès ?


4 . Els viatges de fi de curs , per què no a Anglaterra ? Molts nens  els pares dels quals no tenen massa mitjans econòmics , no surten a l'estranger fins pràcticament la universitat . Si viuen en pobles o zones on no hi ha molts estrangers , tot l'anglès que escoltin serà per la tele ( si mai es posa el DUAL ) , o per Internet ( si els deixen connectar ) i, sí , al col·legi . Una idea és proposar una estada lingüística a Anglaterra amb la seva classe , potser per fi de curs o vacances .
5 . Usar les aules d'informàtica com a laboratori d'idiomes. Els ordinadors no només haurien de servir per a una classe d'informàtica. També per utilitzar les noves tecnologies com a instrument per escoltar i practicar anglès a l'hora de classe , o en una activitat complementària.

En definitiva,  dins del programa d'estudis , sempre es poden trobar idees i crear activitats d'anglès divertides que animin els estudiants a aprendre anglès des que són petits . I sobretot , lligant l'idioma a activitats entretingudes per motivar-los i quan hagin d'estudiar la gramàtica posin més interès .

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Easter & Saint George's day

Bon dia!  Esperem que hagueu gaudit molt de les vacances de Pasqua! Avui us portem la segona part de les fotografies de les activitats que els nostres alumnes han realitzat sobre  Easter , a més de les imatges de Sant Jordi del nostre grup d'Early Learners. Esperem que us agradin! :) Fins al proper post!! Seguiu-nos a les nostres xarxes socials per estar assabentats de totes les nostres novetats!

23 d'abril és sinònim de moltes coses ...

La rosa , el llibre , el patró de Catalunya , Aragó , Càceres , Alcoi ... Internacionalment ho és d'Anglaterra , Geòrgia , Etiòpia , Bulgària o Portugal ( entre d'altres) . És un dia de festa en alguns llocs i en altres, tot i ser feiner , es viu una diada totalment lúdica i festiva . Sant Jordi / Saint George ... Moltes són les històries al voltant d'aquest personatge . Els llibres d'història ens parlen de Jorge de Capadocia com un militar romà nascut a la Capadòcia ( actual Turquia ) al segle III . Després de rebre l'ordre del Cèsar de perseguir els cristians , es va negar i després de la seva presa va ser torturat i finalment decapitat un 23 d'abril del 303 . Amb el temps va ser declarat màrtir i després Sant. Aquesta història va ser agafant fama amb el passar dels anys ; s'anava traslladant d'una generació a una altra i Sant Jordi va anar adquirint més protagonisme . El seu major esplendor va arribar a l'edat mitjana , quan en moltes