Una de les assignatures pendents dels catalans
és millorar el nivell de l'anglès en general . No perquè no es dediquen prou
hores al col·legi i/o l'institut , sinó per com s'ensenya i com s'aprèn
l'anglès . Aquest sens dubte és un treball de tots i tots tenim una mica de
culpa; governs , professors , institucions, pares , mares , alumnes ... Però ,
afortunadament , les coses van canviant a poc a poc .
Et donem alguns consells sobre l'ensenyament
de l'anglès a les escoles. En realitat es podrien aplicar a altres idiomes ,
però l'anglès és el que més s'estudia en la majoria dels centres d'ensenyament
primari i secundari , a més de la nostra llengua materna . Creiem que es poden
fer les coses d'una altra manera si tractem d'ajustar als mètodes
d'aprenentatge naturals dels éssers humans i la forma en què sempre s'han
estudiat els idiomes .
Claus per aprendre anglès des del col·legi
El primer i més important que s'ha de tenir
clar és que l'anglès no és una assignatura més . Afortunadament en els plans
d'ensenyament es dedica un espai d'hores ampli al llarg de la setmana; és trist
que això no doni bons resultats . Sempre ens crida després l'atenció com joves
d'Holanda o de Suècia tenen un nivell tan alt d'anglès sense que sigui la seva
llengua materna . Si volem arribar a aquest nivell , hem d'intentar "
normalitzar " l'anglès en la vida quotidiana, que no sigui un tret de
" nois esnobs " que volen distingir-se.
Algunes idees que es poden anar bé per ajudar els nens a
aprendre anglès .
1 . Intentar d’utilitzar molt les pel·lícules i la música en anglès . És important que els
nens s'acostumin des de molt petits l'oïda per aprendre aquesta llengua .
Malauradament , molts professors han donat sempre la classe en espanyol o
català amb l'excusa que així es pot entendre millor o perquè no és la seva
especialitat . En qualsevol cas , sempre cal donar-li una importància capital a
les cançons en anglès i la seva pronunciació .
2 . Fer activitats infantils en anglès. També
és adequat que els nens i nenes petits s'acostumin a escoltar l'anglès fora de
l'aula . Sí, perquè després s'associa l'anglès amb "assignatura", col·legi"
, " examen" i coses que molts nens odien . I no ha de ser així . És
bo que els pares col·laborin , bé inscrivint-los a algunes classes si veuen que
no ho porten bé , o els portant-los a campus
o casals per practicar l'idioma amb
altres nens de la seva edat .
3 . Fer grups de conversa . Si l'escola té
certa autonomia per organitzar-se, una gran idea és muntar un grup de conversa
en anglès com a activitat complementària . No cal que es converteixi en una
escola bilingüe . Molts pares no poden fer-se càrrec dels seus fills i els
apunten a activitats complementàries per a després del menjador . Per què no
portar auxiliars de conversa nadius i realitzar jocs 100% en anglès ?
4 . Els viatges de fi de curs , per què no a
Anglaterra ? Molts nens els pares dels
quals no tenen massa mitjans econòmics , no surten a l'estranger fins
pràcticament la universitat . Si viuen en pobles o zones on no hi ha molts
estrangers , tot l'anglès que escoltin serà per la tele ( si mai es posa el
DUAL ) , o per Internet ( si els deixen connectar ) i, sí , al col·legi . Una
idea és proposar una estada lingüística a Anglaterra amb la seva classe ,
potser per fi de curs o vacances .
5 . Usar les aules d'informàtica com a
laboratori d'idiomes. Els ordinadors no només haurien de servir per a una
classe d'informàtica. També per utilitzar les noves tecnologies com a
instrument per escoltar i practicar anglès a l'hora de classe , o en una
activitat complementària.
En definitiva, dins del programa d'estudis , sempre es poden
trobar idees i crear activitats d'anglès divertides que animin els estudiants a
aprendre anglès des que són petits . I sobretot , lligant l'idioma a activitats
entretingudes per motivar-los i quan hagin d'estudiar la gramàtica posin més
interès .
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada